onsdag 21 oktober 2009

onsdag igen..

Dagens ord: Tydlighet.
Jag måste (jag HATAR ordet "måste") göra allt tydligare, presentera tydligt, prata tydligt, tänka tydligt. Jag trodde att jag var tydlig, men näe...inte ett dugg och inte nu heller, när det gått flera timmar och jag har börjat måla på min otydlighet. Inget är särskilt tydligt längre...kanske fick spontant dålig syn, vet inte!?
Kanske känner jag mer än jag tänker!?
Måste börja tänka.
Avslutsstället - Kranen - är en plats för livets magiska avgöranden och dit man går när man vill gå vidare. Den laddas med det du vill ladda den med, när du vågar dig upp i den. Den är smockad med olika sorters andar, energier, empirisk logik och allt människan besitter - så för varje individ som tar sig upp känner Kranen av vad som behövs.
Because - it's the Kran!!!
Var på vodou-utställning på Världskulturmuseét efter skolan idag. Det var spännande, fast det var idiotiska tanter där och störde. Sådana som tillhör någon slags självutnämnd kulturelit som pratar högt, så det ekar, om vad de kan och vet och vad de gjort och läst. Fy fan. Skulle velat ha gått till Annies no-space direkt och slängt ner dem i något kräkhål. Ingen skulle sakna dem.
Bestämmer mig i alla fall, i skrivande stund, att skita i all jävla ångest och köra på.
Jag vill måla min satans superkran och då gör jag det.
Vidare tänker jag ta kort medans jag gör det och eventuellt använda det till en animation. Det kan bli coolt och målande...
Slutprodukten ska bli som en altartavla eller votivgåva till kranen och dess magiska krafter.
Jag har förresten gamla vodoudockor som jag har gjort av cenitlera, människohår, målat med blod..stoppat med speciell salvia och andra örter och olika sorters stenar.
So don't mess with me! Ha!
Jag använde även mina för att skicka bra energi till vänner. Det funkar också.
Man ska leka...it´s just a ride....






4 kommentarer:

  1. Det kommer bli tydligt:) Ibland blir inte något tydligt förren man är helt färdig med det. Jag hoppas du inte har gjort vodou på mig har haft fasansfull huvudvärk idag. (Brukar inte ha huvudvärk) Jobbiga tanter du skrev om, vet inte varför de måste vara så. De tävlar kanske med varann vem som vet och kan mest. Jobbigt bara att de alltid ska prata så alla andra måste lyssna på smörjan. Lycka till med kranen.

    SvaraRadera
  2. de är snälldockor, proppade med goda saker....jag skulle inte ge dig huvudvärk, sötis! tack för peppningen

    SvaraRadera
  3. Lås in de fina damerna i din kran vetja. Det kanske kan bli ett rum enplats för tanter som bör låsas in. typ fina kulturtanters vårdanstalt. Vet inte vad som sker i vår grupp ingen verkar färdig, absolut inte jag iallafall. Det kommer nog lossna på tisdag natt hoppas jag kämppa på.

    SvaraRadera